torsdag 12 januari 2012

Annefrid - presentation

Hej!

Jag heter Anne och bor ca fem mil söder om Göteborg, mitt ute i skogen. Har ingen blogg för jag har insett att jag aldrig skulle ha tid att uppdatera den och det är ju ganska tråkigt med bloggar där inget någonsin händer.

Stickar en mössa i mönstret Nya Azalean. Har hittills bara stickat kanten längst ner. Eftersom grundfärgen är svart insåg jag sedan att detta får bli ett projekt som görs på helger - då det förhoppningsvis är lite ljusare.................

Vad jag lärt mig hittills är i alla fall att det är knixigt att sticka rätstickning på rundstickor - speciellt om man som jag stickar hårdare avigvarv. Det blir lite "randigt" hur man än gör. Men nu är den delen klar så nu ska jag snart få börja med det roliga, dvs mönstret :=).

När jag inte stickar eller jobbar håller jag annars på med hästar eller läser böcker.

2 kommentarer:

  1. Hej Anne! Välkommen hit! Jag håller med dig om att mönstret är det roliga :). Jag hoppas att du iallafall kommer att hinna med några inlägg här så att vi ser hur det går för dig!

    SvaraRadera
  2. det låter som vi bor nära varandra med våra stickningar (jag bor i marks kommun)

    annaa

    SvaraRadera