onsdag 11 januari 2012

En liten bit på väg.



Nu har jag kommit en liten bit med min tröja. Jag älskar redan färgerna och hur de gröna tonerna smälter in i varandra. Än så länge går det bra med flerfärgsstickningen då jag bara har två färger per rad, vi får se vad som händer när jag ska sticka med fyra färger samtidigt! När jag stickar med två färger håller jag ett nystan i var hand och den här videon var till stor hjälp när jag skulle lära mig fair-isle-teknik för några år sedan. Ett tips!
Jag har också en förmåga att alltid sticka lite för hårt men anstränger mig för att inte göra det nu, än så länge går det ganska bra.

3 kommentarer:

  1. Åh det ser fint ut! Jag har tidigare skrivit hur jag gör de varven med fler färger än två. Om du tittar under "tips". Det underlättar för mig iallafall och alla sätt är ju bra utan de dåliga som min mamma brukar säga :).

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg ditt tips Maria, jag tror jag testar det när jag kommer så långt! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för filmtipset! Vilken oerhört trevlig dam. Jag har inte stickat med högerhanden tidigare när jag stickat fairisle. Efter att jag tittat på filmen känner jag att jag kanske borde testa.

    SvaraRadera