torsdag 5 januari 2012

Presentation och frustration

Hej alla!
Tack Maria för att du fixade en blogg åt oss, nu kan vi alla göra Bohus-inlägg och peppa varann.Jag heter Mia och bor i Göteborg. Har en egen blogg här. Stickar Gotiska fönstret blå, ett kit jag köpte på Stickfest i väst 2009. Det har legat sen dess, främst för att Solveig tyckte jag stickade så löst på workshopen att hon föreslog att jag skulle sticka tröjan på stickor 1,5 och 2. Jag köpte stickor, de ser ut som synålar, och sen har allt bara blivit liggande. Men nu struntar jag i stickfastheten, och kör på med stickor 2 och 2,5 i alla fall. Blir det för stort får jag fixa till det på något sätt, jag vägrar att sticka en hel tröja med synålar!
Jag stickar med invikt halskant, och den ska stickas fast för bäst resultat enligt mönstret. Otroligt pilligt! Eftersom jag redan ökat en gång måste jag hoppa över var fjärde/femte maska varannan gång. Jag tappar konstant bort mig.
Idag kom jag på en förenkling i alla fall, jag plockar naturligtvis upp maskorna längs uppläggningskanten och stickar från två stickor. Nu blev det i alla fall lättare! Men efter halva varvet var jag tvungen att lägga ifrån mig allt. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar