lördag 21 januari 2012

Tålamodsprövande

Fyra färger samtidigt är ju egentligen två för mycket och samtidigt är det ganska kul att sitta och pilla för att få lagom långa flotteringar och avigmaskorna där de ska vara. Ett enda varv tar en kväll så det är tur att det inte är så många av det slaget.


På ett varv som består av 325 maskor ska man öka 78, det är väldigt många! Här har jag satt markörer där ökningarna ska vara för att de ska hamna på vettiga ställen och bli rätt antal. Jag har naturligtvis inte 78 markörer så jag fick ta det i etapper och faktiskt hade jag 403 maskor när jag kommit runt.



3 kommentarer:

  1. Oj, är det fyra färger i samma varv på den. Gotiska fönstret har max tre i samma varv, nog så maxat tycker jag.
    Det var smart med markörer. Jag har använt en "uträkningsmaskin" på nätet, och korrigerat i nästa varv den gången det blev en maska fel. När det är så finmaskigt gör det inget, bestämde jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser fint ut! Just nu har jag tre färger samtidigt på mitt vildäpple och det är minst sagt tålamodskrävande. :) Den där "uträkningsmaskinen" skulle vara bra att ha när jag kommer till varvet där det ska ökas 78 maskor. Var hittar man den?

      Radera
    2. Om ni använder iPhone kan jag rekommendera appen "Knit evenly". Den funkar kanon!

      Radera